onsdag 3 augusti 2016

31 december 2017

Ja då slutar min hjälm att var tillåten att tävla i, men vad ska man ha istället? Alltså terräng/ rida i skogen hjälm. Min samshield hoppar och rider jag dressyr i, den är både skön och snygg men har skärm. Jag har lärt mig från ponny galoppen att man rider med hjälm utan skärm och i långärmat, no matter what! I alla fall när man har en hög fart! 

Nedan listar jag några märken som säljer hjälmar som inte har skärm, fördelar och nackdelar, pris och om de är godkända. 

1. OneK Furlong Event från Nipet.se. Snygg hjälm som är populär, inte provat denna modell men de modeller jag provat var sköna. 1000kr, oklart om den är godkänd. 

2. Charles owen PRO II 1849kr alt PRO racingspel jockey hjälm 1199kr. Klassiker, billigare modellen är utan ventilation och jag kommer med fasa ihåg hur det var. Fy bubblan. Oklart om de är godkända  efter de nya reglerna...


3. Uvex perfexxion active. Den jag har idag fast utan blommor. Vet att den sitter bra, även om jag önskar de kunde haft bättre hållare för håret. De smiter lätt, men ska prova med hår nät och se om det hjälper 1999kr från horseup.se

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar