torsdag 29 november 2012

Uppfinningar

Om vi nu ska löpa hela linan ut och detta är en helt obegränsad värld, jag skulle vilja uppfinna en helt fantastisk maskin eller nåt i den stilen. De ska var små dektorer på händer, fötter, ryggrad, höfter osv osv. som gör att min tränare ska stå med samma dektorer på sina händer, fötter osv. På de sättet kan han känna hur hästen känns och även påverka mina muskler till att trycka, dra, hålla emot osv. lagom mycket. Självklart ska den ha en säkerhets mekanism så om hästen go bananas får man hålla kvar sig så gott de går utan att tränaren drar i ens händer och ben.

Blir så frustrerad när jag ska förklara ett problem för mamma som står på backen och kollar när jag rider och hon inte förstår min känsla. Med denna fantastiska maskin, no problemas!

MEN om vi nu ska återgå till verkligheten, jag har sen vi åkt på meeting viljat ha ett snyggt repgrimskaft att ta med. Har läder kedjor på tävling i vanliga fall, men kassa att binda upp i när man är på meeting. Har en ide hur de ska se ut och såg något liknande på Hööks, men gilla inte knäppetoch tjockleken tillåter än att önska mer. De närmaste jag hitta var från en affär som heter Astunds. Men för min del få de gärna vara ännu tjockare. Ser ni skillnaden?

 
 
Blev super glad idag när jag hitta denna hjälm! En helt vanlig hjälm från Charles Owen (min kompis har den, mycket snygg) men dennna Ayr8 Piping Leatherlook kan man designa själv! Ska verkligen ta mig en närmare titt på detta. Försökte få far min att köpa en Samshield (älskar den mycket pga att man designar själv), men han tvärvägra. Förståligt med tanke på priset! Denna kostar dock bara runt 3 299:- Efter som jag är galen i blått, grönt och silver hade jag beställt; Leatherlook: marin, Piping; mörkgrön, Mittendel; silver.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar